Ubrat může znamenat přidat
V současné době jsme venku z komfortní zóny, ať chceme nebo ne. Když se nenecháme chytit do sítě negativních emocí, které nás přemůžou a stáhnou pod hladinu, mimo komfortní zónu je oblast učení.
V současné době jsme venku z komfortní zóny, ať chceme nebo ne. Když se nenecháme chytit do sítě negativních emocí, které nás přemůžou a stáhnou pod hladinu, mimo komfortní zónu je oblast učení.
Černá divadla paří v současné situaci k těm vůbec nejohroženějším segmentům českého divadla. Vedle uzavření divadel na ně ještě tíživěji dopadne předpokládaný dlouhodobý útlum cestovního ruchu.
Současný svět, a s ním i současný tanec, zůstává v karanténě. Hned od prvních dní, tedy od vyhlášení zákazu veřejných akcí se na mnoha úrovních řeší, jak to bude s kulturou.
Možná teď prožíváte stres, strach, úzkost. Je to normální. Dolehla na vás karanténa, omezení vašeho běžného životního stylu, obavy o sebe i vaše blízké.
Situace ještě před týdnem nepředstavitelná, je dnes realitou. Jsme v karanténě. V plném provozu zůstaly profese zajišťující chod státu a služeb pro obyvatele; značná část populace je doma. V režimu home office se snaží udržet svůj byznys v chodu, plnit distančně svoje úkoly, doučovat děti… a jistě se jim hlavou honí spousta otázek.
V brutální nahotě a tváří v tvář všem koronavirovým opatřením se nyní ukazuje křehkost oboru, který i v běžném režimu často funguje hlavně proto, že ho jeho aktérky a aktéři záplatují a podepírají svou vášní pro věc. – Jako když Atlas nesl na své šíji celé nebe.
Před časem jsme na našem facebookovém profilu Druhá kariéra umělců sdíleli článek Anny Sochorové, který napsala pro The Student Times a zveřejnil jej týdeník E15. Text s titulkem Výchova baletek nejen v Čechách – krev, slzy a pot vzbudil velký ohlas. Ráda bych napsala, že se o něm bouřlivě diskutovalo, ale nebyla by to pravda.
Zatímco na Facebooku rostly počty sdílení Annina článku, odborná veřejnost mlčela. Snad alespoň v zákulisí probíhaly živé debaty, tak jako u nás v Nadačním fondu pro taneční kariéru.
S choreografem a tanečníkem Václavem Kunešem jsme se sešli u snídaně ve Skautském institutu na pražském Staroměstském náměstí ještě před divadelními prázdninami.
Končíte s tancem a chcete do zaměstnání v novém oboru, v němž nemáte žádnou praxi? Shromáždili jsme pro vás tipy, jak si s tím poradit a praxi vykouzlit.
Když si ligový fotbalista zlomí kotník, jsou toho plné zprávy, když otěhotní modelka všichni se strachují, aby jí to nezměnilo postavu…
Zásadní změny v životě tanečnice Nataši Novotné se odehrávají v dekádách. Po konzervatoři do třicítky tančila v holandském Nederlands Dans Theater: NDT 2 a NDT 1 Jiřího Kyliána a mezitím ve Švédsku v Göteborgs Operan Ballet. Pak se vrátila do Prahy a spolu s Václavem Kunešem v roce 2007 založili a společně vedli soubor 420PEOPLE. Po deseti letech odešla a zase je jen sama za sebe.
Profesní změny jsou někdy chtěné a žádané, jindy je k nim člověk přitlačený pod vlivem vnějších okolností. Na některé změny se dokáže těšit, jiné dělá se značnou nechutí.
Vladimír Vašků uvažoval o změně kariéry s předstihem. Zásadním zlomem, který vedl k postupnému rozloučení se s baletem, bylo narození syna. Vladimír s ním zůstal na rodičovské dovolené.
Jedním z hlavních cílů Nadačního fondu pro taneční kariéru je zavedení speciálního spoření pro tanečnice a tanečníky.
Alexej Yurakov se svou ženou Marií Gornalovou pocházejí z Ruska. Maria začínala svou profesní kariéru v Jekatěrinburgu, Alexej ve Voroněži, kde se oba poznali a společně pak přesídlili v roce 2001 do České republiky.
Jednou z našich nejslavnějších baletek – maminek je Daria Klimentová, které se na vrcholu kariéry, kdy působila jako první sólistka Anglického národního baletu, narodila dcera Sabina.
První sólista baletu Národního divadla Michal Štípa debutuje jako choreograf. V Ostravě připravuje klasický balet Don Quijote. Tehdy vzniká rozhovor s Romanem Vaškem o tom, jak vidí svou druhou kariéru. V tu dobu nikdo z nás netuší, že se Michal zanedlouho stane šéfem olomouckého baletu.